Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nadaný žák na střední škole
Prajka, Jiří
Tato práce se zaměřuje na téma nadání a identifikace nadaných žáků. V teoretické části se vysvětluje koncept nadání a charakteristiky nadaných žáků, jejich vzdělávací potřeby a problémy, které mohou během školní docházky vznikat. Dále se zkoumají možnosti, metodiky a postupy, které mohou pedagogové a školy využít k podpoře těchto žáků během výchovně-vzdělávacího procesu. V druhé části této bakalářské práce se analyzuje postoj učitelů k vzdělávání nadaných žáků. Konkrétně se jedná o kvantitativní výzkum, který byl proveden dotazníkovým šetře-ním. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak jsou učitelé obeznámeni s problematikou identifikace nadaných žáků a jak vnímají podporu těchto žáků ze strany vzdělávacího systému. Výsledky výzkumu jsou následně prezentovány a analyzovány v empirické části této práce.
Podpora nadaných žáků na víceletých gymnáziích
Šimáčková, Anna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá edukací a podporou nadaných a mimořádně nadaných žáků na českých víceletých gymnáziích. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem podpora nadaných žáků na vybraných víceletých gymnáziích probíhá a jaké výukové metody učitelé při práci s těmito žáky používají. Diplomovou práci tvoří dvě části. V první části jsou shrnuty poznatky o problematice nadaných žáků s důrazem na jejich charakteristiku, identifikaci a edukaci. Ve druhé části diplomové práce je popsán průběh výzkumného šetření. Tato část obsahuje vyhodnocení výsledků analýzy výročních zpráv a školních vzdělávacích programů vybraných škol a také jsou v této části diskutovány výsledky proběhlého dotazníkového šetření. Kromě formy podpory nadaných žáků na víceletých gymnáziích byla zkoumána také souvislost mezi formou podpory nadaných a věkem, délkou praxe a aprobací pedagogů. Závěry výzkumného šetření ukazují na zatím stále nedostatečnou podporu nadaných žáků. Metody, které byly školami a učiteli uváděny nejčastěji, nejsou pro rozvoj nadání a podporu nadaných žáků příliš vhodné. KLÍČOVÁ SLOVA Nadání, talent, nadaný žák, edukace nadaných žáků, výukové metody, akcelerace, obohacování, víceletá gymnázia
Přírodovědné soutěže
Táborská, Natálie ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje přírodovědným soutěžím. První část práce je zaměřena na faktory ovlivňující účast v přírodovědných soutěžích. Faktory byly rozděleny do čtyř skupin, z nichž první skupina se věnuje motivaci žáků a studentů účastnit se soutěží. Druhá skupina je zaměřena na školní prostředí a osobnost učitele, třetí skupina zahrnuje faktory volnočasových aktivit. Čtvrtá skupina rozebírá faktory z rodinného prostředí, kam byl zařazen i socioekonomický status rodiny, z níž žák pochází. V druhé části práce je rozebrána problematika nízké účasti žen v přírodovědných soutěžích s možnými návrhy ke zvýšení počtu soutěžících žen. Třetí část práce se věnuje důsledkům účasti v přírodovědných soutěžích. Účast v soutěži může žáka ovlivnit pozitivně i negativně, proto byla tato kapitola rozdělena na podkapitoly Přínosy a Negativa. Čtvrtá část práce se zaměřuje na vliv přírodovědných soutěží na budoucí kariéru žáka. Soutěže ovlivňují volbu vysoké školy i budoucí pracovní kariéru žáka.
Způsoby identifikace nadaného žáka s dvojí výjímečností
Wagnerová, Lucie ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce jsou způsoby identifikace nadaného žáka s dvojí výjimečností učitelem na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zjistit, jaké konkrétní metody využívají učitelé pro identifikaci žáků s dvojí výjimečností. Zda využívají dostupné identifikační metody pro pedagogy, nebo mají své vyzkoušené postupy pro identifikaci této skupiny nadaných žáků. Cílem je také zjistit, jak probíhá spolupráce učitelů a odborníků školního poradenského pracoviště při identifikaci dvakrát výjimečných žáků. Teoretická část obsahuje charakteristiku základních pojmů jako je nadání, dvojí výjimečnost, identifikace, metody identifikace, specifické poruchy učení. Nadání se může vyskytovat s různými druhy handicapů, tato práce se zaměřuje na kombinaci nadání se specifickými poruchami učení, která se ve školách (účastnících se výzkumu) objevuje nejčastěji. Proto jsou v teoretické části popsány specifické poruchy učení. Dále jsou představeny základní typy identifikačních pedagogických metod a některé druhy psychologických testů pro identifikaci rozumových schopností žáka. Empirická část je řešena metodou případové studie. Předmětem této studie jsou dvě základní školy, kde na prvním stupni působí učitelky, které vyučují nebo vyučovaly žáky s dvojí výjimečností. S těmito učitelkami probíhaly polostrukturované...
Nadaní žáci v základním školství
Mňuk, Kamil ; High, Radka (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Stěžejním tématem této práce je problematika žáků s nadáním a mimořádným nadáním a jejich vzdělávání v základních školách. Teoretická část práce se zabývá terminologií, modely nadání, charakteristickými projevy nadaných žáků, kognitivními i mimointelektovými znaky i specifickou skupinou nadaných dětí, kterou tvoří zejména žáci s dvojí výjimečností a podvýkonností. Rozebírá rovněž edukační a vzdělávací potřeby nadaných, poskytuje přehled legislativních podkladů, s tím souvisejících, a uvádí odborníky doporučované přístupy, které se mohou směrem k žákům nadaným v povinném školním vzdělávání efektivně uplatnit. Cílem výzkumné části je prostřednictvím dotazníků vlastní konstrukce analyzovat zkušenosti pedagogů - výchovných poradců - s nadanými žáky na základních školách v regionu Rychnov nad Kněžnou, zároveň analyzovat jejich postoje, přístupy a orientaci v problematice i to, jak probíhá nominace a identifikace těchto žáků a jak jsou podporováni při svém vzdělávání. Výzkum doplňují kazuistické snímky nadaných dětí, vzniklé na podkladě rozhovorů s jejich rodiči, které se orientují rovněž na přístup ke konkrétním žákům v kontextu nadání na základních školách. Výsledky výzkumu poukazují na aktuální stav problematiky, která souvisí nejen s nominací a identifikací žáků s nadáním či mimořádným nadáním na...
Způsoby identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy
Sochová, Leona ; High, Radka (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Způsoby identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy se zabývá metodami identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy. Práce je dělena na dvě části. V první části je popsáno nadání a jeho definice, charakteristika nadaného jedince a kritéria nadání, typy nadaných, druhy nadání a jejich klasifikace, projevy nadaných žáků a jejich identifikace ve školním prostředí, výběr nadaných vzdělávání nadaných. Pozornost je rovněž věnována jazykovému nadání a nadání na cizí jazyky. Praktická část se zaměřuje na žáky a žákyně jazykově nadané na základní škole a na jejich vyučující. Práce se zabývá především nadáním na cizí jazyky. Výzkumné šetření se zabývá hlavní výzkumnou otázkou: Jak učitelé na základní škole identifikují jazykově nadané žáky? Dále se zabývá dvěma výzkumnými podotázkami. První výzkumná podotázka se týká charakteristiky nadaných žáků pohledem pedagogů, druhá nejčastěji používaných výukových zodpovězení těchto výzkumných otázek bylo využito kvalitativního výzkumného šetření formou polostrukturovaného rozhovoru a následné analýzy. Výzkumný soubor byl tvořen sedmi respondentkami, všechny dotazované byly ženy - pedagožky učící na státní základní škole s rozšířenou výukou jazyků. Rozhovory byly se souhlasem dotazovaných...
Žák s mimořádným nadáním na prvním stupni základní školy
GALÍČKOVÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mimořádně nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Dělí se na dvě části - teoretickou a praktickou. Její teoretická část je zaměřena na osvětlení základních pojmů pojících se k tématu nadání. Jejím cílem je tak představit základní druhy nadání a jejich možné kombinace, charakterizovat nadané a mimořádně nadané žáky, uvést možné způsoby jejich identifikace a představit zásady a možnosti práce při jejich vzdělávání, spolu s podporou v oblasti volnočasových aktivit. Dále poskytuje přehled legislativy, která se zabývá výchovou a vzděláváním nadaných. V praktické části bylo provedeno šetření za pomoci rozhovorů, spolu s analýzou dokumentů a následně byly zpracovány případové studie zaměřující se na potřeby jednotlivých mimořádně nadaných žáků, jejich rodičů a pedagogů v celém procesu vzdělávání.
Nadané dítě v současné mateřské škole
ČEJKOVÁ, Monika
Práce se zabývá problematikou identifikace dětí s nadáním v mateřských školách. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda dokáží učitelé v mateřské škole identifikovat nadané děti a následně jejich nadání cíleně rozvíjet. Dále se zaměřuje na to, jak předškolní pedagogové takové dítě vnímají, zda znají a případně používají cílené metody a postupy pro práci s nadaným dítětem. Mapuje, jestli jsou učitelé a rodiče dostatečně informováni o dalších možnostech spolupráce s odbornými institucemi zaměřenými na rozvoj nadaných dětí. V teoretické části jsou zpracována základní teoretická východiska týkající vymezení pojmu nadání a charakteristiky a edukace nadaného dítěte. V praktické části je pro výzkumné šetření použito kvalitativní srovnání a metoda polostrukturovaných rozhovorů. Šetření je rozděleno na dvě etapy. Nejprve jsou dotazovány učitelky mateřských škol, poté rodiče nadaných dětí. Výsledky obou etap jsou shrnuty a porovnány. Závěr obsahuje odpovědi na výzkumné otázky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.